Bouw Marketing Communicatie

Bouw Marketing Communicatie

Deze opdracht heb ik gemaakt in opdracht van PFO reclame.marketing en heb deze gebruikt voor mijn opleiding Communication & Multimedia Design aan de Hogeschool Rotterdam. Bij deze opdracht heb ik gewerkt aan de hand van het ontwerpproces zoals dat op school geleerd wordt. Dit aan de hand van gedragsindicatoren die ik moest bewijzen tijdens een assessment.

Bewezen gedragsindicatoren

Icoon_Concept Ontwikkelen_200px

Concept Ontwikkelen

Je benaderd je ontwerp stuk vanuit meerdere invalshoeken en disciplines om tot een verrassende oplossing te komen.

Icoon_Concept Ontwikkelen_200px

Concept Ontwikkelen

Je verbindt wensen en doelen van gebruikers en opdrachtgevers en bepaald welke middelen je daarbij gaat inzetten.

Icoon_Concept Ontwikkelen_200px

Concept Ontwikkelen

Je concept voor een product, dienst of beleving creëert waarde voor alle belanghebbende.

Icoon_Verbeelden_200px

Verbeelden

Je maakt prototypes om van te leren en verschillende oplossingen te zoeken.

Icoon_Samenwerken_200px

Multidisciplinair Werken

Je kunt werken in vaste en minder vaste samenwerkingsverbanden.

Icoon_Rationale Emotionale_200px

Rationale & Emotionale

Je kunt de waarom-vraag beantwoorden op basis van onderzoek, best practices en theorie.

Icoon_Signatuur_200px

Signatuur

Je draagt jouw visie overtuigend uit in je werk en in contact met collega’s en andere belanghebbende.

Opdrachtomschrijving

Bouw Marketing Communicatie (BMC) is een nieuwe samenwerking tussen PFO reclame.marketing, Sascha Murk – marketing | Communicatie en Inge Sijpkens – Online Marketing in de bouw. Aan mij is gevraagd een logo te ontwerpen en een website te ontwerpen. Deze website moet modern zijn en qua uitstraling passen bij het logo, informatie bevatten over BMC en gebruiksvriendelijk zijn.

Voor deze website moet ik mij bezig houden met het maken van wireframes, een prototype en een visual design. Vervolgens moet ik met Senzes Media aan de slag want zij gaan de website bouwen.

Ontwerpproces

Dit zijn de stappen die ik heb gevolgd tijdens het ontwerpen van de website van Bouw Marketing Communicatie:

Deze ontwerpopdracht begon met een briefing. Hier werd duidelijk wat de doelen en wensen van zowel de opdrachtgever als de doelgroep (gebruiker) zijn.

Aan de hand van de informatie uit de briefing is er een stroomschema gemaakt.

Nu de wensen, doelen en pagina’s bekend zijn ben ik inspiratie op gaan doen door te kijken op andere websites. Zowel websites van branchegenoten van BMC (design bureaus) als op websites die bedrijven uit een andere branche vertegenwoordigen (Voedsel en autoindustrie). De ideeën heb ik opgeslagen.

De wireframe schetsen heb ik vertaald naar een wireframe prototype. Deze heb ik door vijf personen laten testen om de gebruiksvriendelijkheid van de website te testen en om een keuze te maken tussen verschillende ontwerp keuzes.

Nadat de keuzes zijn gemaakt aan de hand van de resultaten van de prototype test en het geraamte van de website dus staat, ben ik begonnen met het maken van een visual design.

Na akkoord van de opdrachtgever zijn we begonnen met het realiseren van de website.

Resultaat

De opdrachtgevers waren erg blij met het design van de opdracht. De opdracht voldoet aan de eisen die zij gesteld hebben en ook ik ben erg tevreden met het resultaat.

Op dit moment wordt de website gerealiseerd. Door de vakantietijd wordt de oplevering verwacht in augustus. Op het moment dat de website is gerealiseerd zal er een link naar de website op deze pagina komen.

Gerelateerde berichten